tirsdag den 1. maj 2012

En kage bliver til - 1

Jeg beklager stilheden her på bloggen - der sker helt vildt meget i mit liv lige nu og jeg har simpelthen ikke haft tid til at bage.
Har dog modtaget min første bestilling, så derfor har jeg i dag været i gang med at bage overdrevet-super-lækker kage (håber jeg) til en sød pige fra min klasse og hendes tvillingesøster. De fylder 19 på lørdag og har derfor bestilt en kage til 15 personer. Jeg har fået rimelig frie tøjler med hensyn til smag og har derfor valgt at lave bunde i mudcake og i almindelig hvid kage, mellem dem kommer der så et lag forhåbentlig lækker blåbærmousse. På trods af at kagen kun er til 15 personer, er det ikke noget man lige gør på én dag - derfor har jeg valgt at dele processen op i et par indlæg så det er muligt at følge med "dag for dag" - jepjep, spændende, tænker I nok. Hvad der er endnu mere spændende, er at kage skal være et amerikansk flag fordi disse to piger elsker USA. Den spændende del, er selvfølgelig at det er mig der skal lave flaget - det har jeg ikke lige prøvet før. Jeg er dog ved godt mod, for det skal jo nok gå!

Her får i så lige et par billeder fra første del af "en kage bliver til", hvor jeg bager den ene bund: en mudcake. Namnam. Har selvfølgelig lavet ekstra potion (i min fine nye hjerteform, som forresten kommer fra min farfars hus. Er sindssygt glad for den) er da nødt til selv at smage på den.


Ingredienser


Sløret billed af formene


Mmmmh, lige kommet ud af ovnen